onsdag 31 oktober 2012

Sångsamling med Halloween-tema

Sångsamling i förra veckan (den sista dagen före höstlovet). Och visst märktes det att det snart är Halloween...

Jag är en vanlig vampyr.
Jag är en vanlig vampyr

Jag är en vanlig vampyr!
Suger ut blod tills jag spyr!
Huggtänder mina är vassa och fina
och suger som huggtänder ska, slurp, slurp!

Jag är ett vanligt skelett
helt utan muskler och fett.
Köttklumpar mina var ruttna och fina
och smakade maskarna bra, ha ha!

Och plötsligt har fyra verser.

Och plötsligt (vers 1 av 4)

Och plötsligt blev det mörkt i vårat hus och ingen kunde hitta något ljus.
Det knackade på vår ytterdörr men ingen vågade öppna för...
Ha, ha, ha, nu ska jag spöka för dig.
Ha, ha, ha, ropade någon till mig.
Ha, ha, ha, nu ska vi spöka ett slag.
Ha, ha, ha du och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar