fredag 26 oktober 2012

Utvärdering och reflektion

Fredag = Utvärdering!
Vi går igenom veckan: vad vi gjort och tar upp olika saker som vad vi lärt oss, om det var något vi vill göra mera av, något som var svårt osv...

Denna vecka pratade vi om varje sak i planeringen; vad vi gjorde och vad vi lärde oss när vi arbetade.

Några saker från vår planering i Röda tråden:
Mystiska saker
Samband
Volym
The Colour Song

Varje elev får tänka till själv och sedan tar vi upp det i helklass så att alla får höra bra exempel på vad de lärt sig.


Läraren skriver början av meningen på tavlan för att stödja eleverna när de utvärderar och reflekterar i Röda tråden.

"Jag har lärt mig vad volym är. Det är när man mäter hur stora saker är inuti. Man mäter i dl och l."
"Jag har lärt mig en engelsk sång med färger och då lärde jag mig vad några färger heter på engelska."

I reflektionsrutan handlade det idag om; Hur är JAG som kompis?

Syfte:
  • Att återberätta.
  • Att lyssna och lära av varandra.
  • Att fundera på vad JAG kunde redan och vad JAG har lärt mig.
  • Fundera över hur man lär sig.
  • Att fundera på hur JAG är tillsammans med andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar