fredag 9 november 2012

Författarporträtt: Ulf Stark

På måndag ska vi ha "Kura gryning" på hela skolan och läsa högt ur olika böcker skrivna av Ulf Stark.

Men hur ser Ulf Stark ut egentligen?
"Jag tror att han är lång."
"Det låter som om han är 50 år."
"Han har nog svart hår."
"Jag tror att han är gråhårig."
"Han har stora muskler."
"Mina kusiners pappa heter Ulf och jag ser bara honom framför mig!"

Men då vill vi verkligen veta hur författaren Ulf Stark ser ut! Vi såg ett författarporträtt på ca 5 min där författaren själv berättar om sitt skrivande. Efteråt återberättade eleverna vad de fått veta.

Och nu har eleverna fått en bild av författaren! Han är gråhårig, har glasögon och får idéer när han är ute och går med sin hund i skogen!

Författaren Ulf Stark.
Syfte:
  • Känna till en av våra svenska kända barnboksförfattare.
  • Inspireras av att skriva, genom att höra författare berätta om sitt skrivande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar